Fullt fräs

Igår var vi på sista tillfället av bästa Eva-Maries handlingkurs på HHU. Yoda kändes helt underbar, han var taggad till tusen från första stund på banan. Det var en rätt klurig bana med mycket serpentiner, något vi inte riktigt tränat på, men vi fick till det när jag lyckades fånga upp honom. Dock blev han väldigt klistrad på mig av mycket serpentiner, så E-M gav oss en liten specialbana för att få upp hans tempo fram igen, med stor framgång!

Han var väldigt trött och flamsig sista passet, mitt fel eftersom jag borde låtit honom vila i buren istället för att vara framme och titta på de andra, samt att jag tränade lite fritt följ också… Hade fel godis med mig, han blir rätt dämpad av mjukosten vilket inte är optimalt vid fartiga aktiviteter.

Sammanfattningsvis så är jag sjukt nöjd med den här kursen, vi har verkligen funnit ett mycket bättre samarbete i agilityn och annan träning. Trots att vi inte tränat agility nämnvärt sedan förra tillfället så var det enorm skillnad och förbättring, både tempo och hindersug. Underbar liten hund jag har!

Ett svar till “Fullt fräs

  1. maja o zoro 31 augusti, 2011 kl. 07:53

    det såg bra ut igår 😀 !

Lämna en kommentar